Izotonický nápoj Iso Drink

Iso Drink je nízkokalorický izotonický nápoj s přídavkem magnézia a šesti vitamínů. Naopak neobsahuje umělé aroma, barviva a konzervanty.

Iso Drink zajišťuje rychlé vyrovnání tekutin a plný výkon a to díky šesti vitamínům. Má velmi nízký obsah kalorií a je minimálně sycený, proto se hodí jako osvěžení při sportovní aktivitě.

Jedna pet lahev obsahuje 0,33 litrů a během jedné hodiny tréninku by jste měli vypít 0,5 -1 litr Iso Drinku. Vybrat si můžete mezi citronovou a grapefruitovou příchutí.

Složení: voda, fruktóza, šťáva z citronu (2%), šťáva z grapefruitu (2%), šťáva z pomeranče (2%), uhlohydráty, výtažek z citrónu, kyselina citrónová, regulátor kyselosti, citrát hořečnatý, magnézium karbonát, vitamín C, vitamin E, niacin, kyselina pantothenová, biotin, kyselina listová, sladidla (cyklamát sodný, sacharin sodný), přírodní citrusové aroma, stabilizátor (rohovníková moučka)

Cena Iso Drinku je 30 Kč.

 

 

Doplněk stravy – Gainery

Gainery (sacharidy) je doplněk stravy, který obsahuje nejlepší kombinaci látek, které jsou důležité pro rychlý nárůst svalové hmoty, objemu a síly. Gainery tvoří optimální zdroj energie. Tento doplněk stravy byl vyvinut tak, aby co nejméně zatěžoval trávicí systém a přitom dodával velké množství energie.

Tento přípravek urychluje nárůst čisté svaloviny, dodává tělu energii a má regenerační účinky pro organismus. Stará se i o doplnění glykogenových zásob ve svalech (dokáže podpořit výkonnost a výdrž oslaveného organismu).

Jelikož má velmi vyvážené nutriční hodnoty, můžete jím nahradit jedno jídlo denně. Zlepšení sportovních výsledků záleží na správném užívání Gaineru.

Doplněk stravy – CARNITINE

Carnitine je látka, která zrychluje přeměnu tuků. Není v tom žádné kouzlo, jen prostě na sebe naváže mastné kyseliny obsažené v tucích. Tak umožní přechod mitochondriální membránou buňky, kde se tvoří energie důležitá pro funkci buněk. Tím se zvýší kvalita svalového výkonu, funkce srdečního svalu a úbytek tělesné hmotnosti.

Ovšem nepředstavujte si, že spolknete piluli a hotovo. Pro dokonalý účinek je zapotřebí zdravé a vyvážené stravování a pohybová aktivita.

Carnitine dodává energii do mnoha tělesných orgánů (srdce, játra, svaly, buňky imunitního systému) a tím podporuje jejich funkci. Dalším účinkem carnitinu je detoxikace. Napomáhá odstraňovat meziprodukty metabolismu z buněk.

Carnitine získává energii z tuku, zajišťuje výdrž při sportu, zvyšuje fyzickou aktivitu, podporuje organismus při rekonvalescenci, zabraňuje brzkému nástupu únavy při fyzické aktivitě, dodává energii do vnitřních orgánů a buněk imunitního systému.

Není CARNITINE jako CARNITIN

Přírodní karnitin je pouze L-izomer. D-carnitine je toxický a směs L- a D- carnitinu nemá biologický účinek.

Formy Carnitine

  • dražé pilulky
  • želatinové tobolky
  • tekutá forma – většinou s příchutí, v ampulích nebo lahvičce

Správná výživa pro amatérské sportovce

Jestliže začínáte se sportem, nebo jste takový rekreační sportovec, ale přesto chcete dosahovat stále lepších a lepších výsledků, musíte nejen tvrdě trénovat, ale i správně a vyváženě jíst. A právě správná výživa je většinou pro amatérské sportovce jednou velkou záhadou.

Je správná výživa vážně tak důležitá?

Jednoznačně ano! Špatný způsob stravování a pití má za následek předčasnou únavu, poruchu koncentrace, koordinace, trávicí obtíže a svalové křeče. Naopak správnou výživou se zvýší výkonnost a celkový zdravotní stav amatérského sportovce.

A co doplňky stravy?

Ty Vám skutečně pomohou získat potřebné množství užitečných látek (vitamíny, minerály, stopové prvky), ale jen pokud je budete správně užívat. Ono totiž všeho moc škodí. Dlouhodobý nadměrný příjem jedné minerální látky způsobuje nerovnováhu, která zapříčiní zhoršené vstřebávání jiného minerálu. Doplňky stravy potřebují hlavně profi sportovci a ti, co se sportu věnují opravdu pravidelně a chtějí dosáhnout velkých výsledků. Pokud jste amatérský sportovec a optimálně se stravujete, pak jsou pro Vás doplňky stravy zcela zbytečné.

Za jeden den by jste měli sníst pět až šest porcí s odstupem dvou až tří hodin. Poslední porci by jste si měli dát nejpozději 3 hodiny před spaním. Je snad jasné, že správná výživa by měla obsahovat denní dávku vitamínů (ve formě ovoce a zeleniny). Ovoce si dopřejte raději o dopolední svačině, protože i ovoce obsahuje cukr, který Vaše tělo bude moct spalovat celý den. Dopřejte si i dodávku vápníku v podobě mléčných výrobků. Vyhýbejte se smaženým jídlům a jednoduchým cukrům, které jsou obsaženy ve sladkostech.

Kromě základní výživy se rozlišují další tři fáze sportovní výživy.

Předstartovní fáze

Musí být doplněny zásoby energie, vitamínů a minerálních látek. Sportovci občas pořádají v předvečer závodu bramborové a těstovinové párty kvůli doplnění zásob cukrů. Asi tři hodiny před startem závodu by jste si měli dopřát poslední hlavní jídlo, bohaté na cukry, chudé na tuky. Krátce před začátkem závodu vypijte cca 0,5 litru nápoje s vysokým obsahem cukru a elektrolytů (remineralizační nápoj). Toto zavodnění je vhodné při delších aktivitách, aby jste omezili předčasné přehřátí. Na to je vhodné smíchání vody a ovocné šťávy v poměru 1:1 až 3:1.Jestliže není zevní teplota příliš vysoká, můžete v tekutině rozmíchat 1-2 lžíce rozdrcených ovesných vloček pro zvýšené doplňování energetických zásob.

Závodní fáze

Podle doby trvání a intenzity zátěže se mohou během závodu požívat drobné pokrmy (ovesné vločky, müsli tyčinky), ovoce (jablko, hruška). Při intenzivní zátěži je třeba vypít každých 15 minut 250 ml tekutiny. Při kratším závodě nebo při vysokých venkovních teplotách dorovnávejte pouze ztrátu tekutin. Pijte minerální vodu, nebo zředěné ovocné šťávy. Tělo při zátěži ztrácí tekutiny i energii. Jedním litrem potu se vyloučí cca 10 ug jodu a mnoho jiných látek. Proto by ve Vašem jídelníčku neměly chybět mléčné výrobky, jodovaná kuchyňská sůl, masné výrobky a pečivo, které obsahují jód. Jestliže často a intenzivně sportujete a občas se Vám stává, že dostanete svalové křeče, může to být známka nedostatku hořčíku. Ten se vylučuje společně s potem. Amatérští sportovci předejdou nedostatku hořčíku správnou výživou.

Hořčík získáte z minerální vody, nebo z potravin, které obsahují velké množství hořčíku a vápníku (mléčné výrobky, celozrnné pečivo). Hořčík je obsažen v laktóze, která zlepšuje propustnost sliznice tenkého střeva a výsledkem je lepší vstřebávání hořčíku a vápníku. Laktosu najdeme v mléčných výrobcích, nebo si ji můžeme přidat ve formě prášku do nápojů a pokrmů (3 lžíce denně).

Doplněk stravy – CREASHOCK

CreaShock je přípravek obsahující kreatin pro růst svalové hmoty a síly pro:

  • získání pevné svalové hmoty
  • kvalitní výkon a udržení správné hladiny krevního cukru
  • podporu tvorby svalové hmoty a explozivní sílu
  • zvyšování hladiny energie
  • pro zlepšení výkonu při náročném tréninku

CreaShock obsahuje čtyři formy kreatinu, které slouží pro získání pevné a objemné svalové hmoty. Součástí CreaShocku jsou sacharidy, které se starají o postupné uvolňování energie pro kvalitní výkon a udržení stálé hladiny krevního cukru.

CreaShock obsahuje:

  • Kreatin monohydrát – je to základní stavební prvek pro tvorbu kretinfosfátu. Je zdrojem energie v buňkách, kde tvoří rovnováhu s ATP. Podporuje výkonnost a tvorbu svalové hmoty.
  • Tri-kreatin malát – je to kreatin, který je vázaný na kyselinu jablečnou. Zvyšuje růst svalové hmoty, síly a vytrvalosti. Je vhodný zvláště pro sprintery.
  • Tri-kreatin citrát – v tri-kreatin citrátu jsou vázány tři molekuly kreatinu na jednu molekulu citrátu. Kreatin citrát je dobře rozpustný a do svalu přináší až 90% kreatinu.
  • Maltodextrin – uvolňuje energii pomalu a rovnoměrně.
  • Dextroza +palatonóza – palatinóza uvolňuje energii postupně a má nízký glykemický index. Dextróza uvolňuje energii rychleji.
  • Alfa-lipová kyselina – podporuje tvorbu inzulínu, který je potřebný pro vstřebání glukózy do svalové hmoty.
  • L-glutamin – je volná aminokyselina s největším zastoupením ve svalové buňce. Reguluje rovnováhu bílkovin ve svalech a zabraňuje ztrátám svalové hmoty a zrychluje regeneraci buněk.
  • L-arginin a L-glycin – jedná se o kombinaci aminokyselin, která podporuje vylučování růstového hormonu u vrcholových sportovců.
  • Inosin – je chemická sloučenina, která je zdrojem energie ATP a okamžitý zdroj energie těla. Zrychluje transport kyslíku do svalů a tím svaly pracují více a déle.
  • Taurin – vzniká při metabolismu cysteinu a methioninu. Podporuje nervový systém, zvyšuje fyzickou a psychickou výkonnost.

 

Výživa pro kulturisty

Mléčné výrobky

Patří sem jogurt, sýr, smetana, tvaroh, mléko a podmáslí. Všechny tyto potraviny jsou zdrojem vápníku, vitamínu A a D, riboflavinu, fosforu, tuků a proteinů.

Ovoce a zelenina

…. je zdrojem vitamínů A, B, C, dále obsahují železo, vápník, fosfor, a vlákninu.

Celozrnné výrobky

Světlé pečivo vyměňte za to celozrnné. S obsahem tuku jsou tyto dva druhy pečiva na tom  zhruba stejně, ale celozrnné pečivo Vás více zasytí a tudíž celozrnných rohlíků sníte méně než těch tukových. Dále zařaďte do svého jídelníčku celozrnné obiloviny, mouku, těstoviny, ovesnou kaši, cereálie a další celozrnné potraviny. Tyto potraviny obsahují velké množství vitaminů B, železa a karbohydrátů.

Proteiny

Sem řadíme maso, vajíčka, ryby, mušle, fazole a ořechy. Kromě proteinů tyto potraviny obsahují železo a vitamín B. Kolik proteinů by jste si měli v denní dávce dopřát? To je individuální, protože vše záleží na Vašich požadavcích, ale minimum je jeden gram na 0,5kg tělesné hmotnosti. Vše si samozřejmě rozdělte do 5 – 6  porcí, které by jste měli za den spořádat.

Tuky

Do této skupiny spadají živočišné a rostlinné tuky jako je máslo, margarín, rostlinné oleje atd. Tyto potraviny obsahují tuky a jednoduché karbohydráty.

Na co raději zapomenout?

Chcete se stát kulturistou s velkým „K“. Pak zapomeňte na stolní sůl, brambůrky, smažená jídla, cukry v nadměrném množství, sladkosti, omáčky, rychlé občerstvení a sladké nápoje. Tyto potraviny jsou pro kulturisty tabu, protože mají nízkou výživnou hustotu.

 

 

Liftoff

Liftoff je nápoj, který Vám dodá energii před i během sportovního výkonu nebo kdykoliv jindy, když prostě potřebujete nakopnout. Pomůže Vám udržet pozornost a soustředění.

Liftoff dodá 100% množství vitamínů B, které jsou důležité pro tvorbu energie. Dále se postará o přísun vitamínu C, který má antioxidační vlastnosti. Neobsahuje přidaný cukr a má optimální obsah kalorií pro fyzickou činnost. Obsahuje kofein v přibližně stejném množství jako naleznete ve 250 ml kávy nebo ve dvou nealkoholických nápojích s kofeinem. Kofein pochází ze dvou zdrojů – kofein v prášku a přirozený kofein z rostliny guarana. Příprava je velice jednoduchá – jednu tabletu rozpustíte ve 250 ml vody a hotovo.

Pro koho je Liftoff určen?
  • studenti
  • sportovci a lidi s aktivním životní stylem
  • pro ty, které trápí dlouhodobá únava

Doplněk stravy pro sportovce – Colafit

Colafit je krystalický kolagen na klouby, vaziva i kůži. Colafit vyživý  a ochrání klouby, vazivo, šlachy a dodávku kolagenu ocení hlavně Vaše chrupavky.

Jedno balení colafitu si můžete koupit po 15, 30 nebo 60 kusech.

Doporučené dávkování

Colafit užívejte po jedné tabletě každé ráno a to minimálně 10 minut před jídlem. Dětem stačí ½ tabletky denně. Colafit se snadno polyká i bez zapíjení. Pokud tabletku zapijete vodou, rozhodně to nesníží její účinnost. Tento přípravek užívejte 2 – 3 měsíce dvakrát do roka. V případě potřeby užívejte Colafit i déle. Colafit je vhodný pro těhotné a kojící ženy i pro diabetiky.

Podle odborníků dochází k prvnímu opotřebení kloubů už ve 25 letech. Nedostatek kolagenu se může projevit na zhoršení stavu pokožky,  vypadávání vlasů, lámavosti nehtů a loupání v kloubech a zádech. Proto nepodceňujte nedostatek kolagenu. Ten tvoří až 40% kloubní chrupavky a zároveň ho obsahuje polovina bílkovin. Jak vidíte, naše tělo má opravdu velkou spotřebu kolagenu a pokud si ho tělo žádá …. Pravidelné užívání Colafitu dále zlepší a omladí pleť. Cena jednoho balení se pohybuje okolo 300 Kč.

Výživa sportovce

Jakákoliv sportovní aktivita zvyšuje nároky na příjem tekutin a energie. Výživa ovlivňuje sportovní výkony, ale i zdraví a dostatek energie sportovce. Takže pokud jste se nikdy nezabývali, čím svoje tělesné schránky zásobujete, tak s tím co nejdřív začněte. A jaké je tedy ideální zastoupení složek v jídle?

  • 55 – 60 % energie ze sacharidů
  • 25 – 30 % energie z tuků
  • 15 – 20 % energie z bílkovin

Jídelníček by jste si měli upravit podle druhu sportovní aktivity, kterou provozujete. Rozlišujeme vytrvalostní, silové a rychlostní aktivity.

Vytrvalecké sportovní disciplíny
  • maratón, běh na střední a dlouhé tratě, plavání, běh na lyžích atd.
  • čím více intenzity věnujete sportování, tím víc sacharidů by jste měli přijímat v potravě
  • sportovní aktivita, která trvá maximálně 1 hodinu, nutí tělo čerpat energii z glykegonové zásoby
  • čím více sportujete, tím více je využíván depotní tuk
Silové disciplíny
  • zvedání těžkých břemen, zápasy, vrhání
  • jde tu především o vyvinutí maximální síly, většinou za účelem zvětšení svalové hmoty
  • nekladou se větší nároky na vytrvalost
  • zvětšení svalové hmoty lze dosáhnout menším zvětšením příjmu  bílkovin (až do 1,2g/kg denně)
  • pokud užíváte ke zvětšení svalové hmoty bílkovinné koncentráty, měli by jste vědět, že jejich účinnost není dostatečně podložena
Rychlostní disciplíny
  • patří sem sportovní hry (fotbal, tenis, házená, hokej, volejbal atd) a bojové disciplíny (box, judo, karate)
  • sportovní hry jsou hlavně o síle, výdrži a proměnlivé intenzitě pohybu
  • čím víc jsou sportovní hry intenzivnější, tím víc by jste měli dbát na větší příjem sacharidů pro doplnění glykogenových zásob
  • bojové sporty vyžadují rychlost, sílu a výdrž
  • i u bojových sportů dochází k proměnlivé aktivitě a v důsledku anaerobní utilizace svalového glykogenu dochází ke zvýšení hladiny kyseliny mléčné v krvi
Sacharidy a glykogenové rezervy
  • nejrychlejší zdroj energie
  • glykogenové zásoby se využívají v játrech a svalech
  • je lepší jíst potraviny, které obsahují komplexní sacharidy – celozrnné výrobky, ovesné vločky, müsli, brambory, těstoviny, luštěniny (dochází k pomalejšímu vzestupu glykémie)
  • jednoduché cukry – pokles glykémie až hypoglykémie
Tuky
  • tělo je využívá jako zdroj energie při dlouhotrvajícím výkonu
  • schopnost svalů spalovat tuky, závisí na trénovanosti
  • neměly by se tělu dodávat krátce před nebo po sportovním výkonu
  • tělo je pomaleji vylučuje, pomalu se dostávají z žaludku a to může vést k poruchám zažívání
  • pro spalování tuků tělo potřebuje více kyslíku než pro sacharidy
Bílkoviny
  • pro spalování bílkovin tělo potřebuje více kyslíku než pro sacharidy
  • jsou využívány jako zdroj energie pouze při nedostatku sacharidů
  • zvýšený příjem bílkovin napomáhá proteosyntéze
  • jsou důležité pro stavbu svaloviny, tkáňových proteinů, zlepšují koordinaci, koncentraci a výkonnosti
Tekutiny
  • nedostatek vody se okamžitě a negativně promítne na výkonnosti
  • pokud jste silně dehydrovaní může dojít ke ztrátě vědomí
  • trénovaní sportovci mohou při 1 hodině sportování vyloučit 2 – 3 l potu
  • teplota nápojů při sportu by měla být 12 – 16 °C
  • organismus za hodinu vstřebá maximálně 1000 – 1200 ml tekutin
  • tekutiny dodávejte postupně – každých 15 minut 100 – 300 ml (pokud vypijete víc, budete mít pocit plnosti a nafouklosti)

Nápoj H3O Pro

Potřebujete dostatek hydratace, energie, vytrvalost, absorpci a antioxidační ochranu? To vše získáte z izotopického nápoje H3O Pro. Tento nápoj byl vytvořen odborníky z oblasti sportovní výživy.

Co je to izotonický nápoj?

Izotonický nápoj rychle dodá tekutiny a elektrolyty, které organismus vypotí a to hlavně během intenzivní fyzické aktivity. Tento nápoj má vyváženou hladinu iontů a obsahuje minerální látky.

Izotonické nápoje mají podobnou koncentraci karbohydrátů a elektrolytů, jaká je obsažena v našem organismu. Většinou obsahují 6 – 8 % karbohydrátů, které organismu dodávají energii během nebo po sportovním výkonu.

Dávkování

Do lahve vložte obsah jednoho sáčku a přilijte 500 ml vody. Nápoj z jednoho sáčku vypijte každých 60 minut velké fyzické aktivity. Nejvhodnější je užívat H3O Pro během sportování nebo cvičení. Izotonické nápoje by měly mít pokojovou teplotu, protože pak se vstřebávají mnohem efektivněji.